Down under

Nu känner jag mig verkligen som en aussie. Idag tog jag tåget hem till Ben vid 10-tiden, och vi såg på cricket i ungefär en timme, försökte förstå reglerna men känner mig inte så himla insatt ändå. Jag hade lovat att vi skulle se "Män som hatar kvinnor" (alla har läst Millennium-böckerna här, galen Steig Larsson-mania måste jag säga) så det gjorde vi, och efter det blev det en backyard cricket-match i några minuter med hans systar. Vi grillade lunch också och jag blev sugen på att göra en riktig middag snart. Det var en riktigt fin dag i norra Sydney iallafall :)

Åkte till jobbet vid fem och det var i början galet stressigt. Det var President's dinner ikväll och det betyder alltså att man serverar storkapitalet... var mest i baren i början men sedan fick vi gå runt med mat och servera, något jag klarade av på ett oväntat bra sätt med tanke på att jag i princip aldrig har gjort det förut. Tre tallrikar på en gång, det ni! Kände mig faktiskt rätt stolt över mig själv att det gick så bra. Bandet spelade Beatles, en saxofonist fick mig att drömma mig bort och till slut kom jag på mig själv att faktiskt njuta av kvällen. Trevliga arbetskollegor och jag delade sedan efter stängning på lite champagne som hade blivit över, och jag insåg hur overkligt bra jag har det här nere. Jag lever drömmen, minst sagt.

Här sitter jag nu i mitt rum och svettas sönder, det har varit väldigt kladdigt väder med åskmoln runt staden idag, fast jag har hört att det ska sluta snart och bli bättre väder. Jakob sitter just nu på ett plan ner hit och imorgon kväll, efter att Fredrika och jag firat hennes födelsedag med lite proper middag ute, så ska vi möta mr Grehn på hostelet. Det känns overkligt att allt som händer, faktiskt händer. Jag är en väldigt glad Johanna just nu.

Cheers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0