Once in a lifetime







Ovan ser ni resultatet av min och Jakobs långa promenad från mitt jobb, till Woolloomoolloo (helvete vad o:n..) och sedan vidare genom Royal Botanic Gardens och Operahuset. Man kan tydligen gå runt det hela vägen, alldeles jättebra är det. Gick även förbi Oprah-scenen där de dagen innan spelade in fyra program av just Oprah Winfrey show. Ni kanske läste om att Hugh Jackman skadade sig lite? Skönt som tusan att det är gjort nu iallafall, det har varit Oprah-mania här nu i vad som känns en evighet - Oprah på nyheterna, Oprah på flaggor, Oprah i tidningen, Oprah på allas munnar. What's the deal liksom?

Har haft två roliga dagar på jobbet sedan dess, idag tog jag med glögg och knäckebröd vilket var uppskattat, lite som minijul med min Castlereagh-familj, hehe. Fick världens känsla av snö, mys och jul när jag luktade på glöggen och jag drömde mig bort för en stund. Aussierna gillade glöggen, fast den var lite för smakfull och spicy för vissa av dem haha. Även om det var alkoholfri från IKEA så tyckte de att den var asstark haha, stora starka australiensare som inte klarar av lite svensk glögg!

Efter jobbet drog jag hem och sedan iväg in till city igen - hamnade på Market City och inhandlade vad som blir min nyårsaftonsoutfit! Jag kommer ju mycket troligtvis inte att fira nyår i Sydney någon mer gång på ett bra tag, så det gäller att ta vara på nyårsaftonen som stundar om två veckor. Hittade wedges i en skoaffär för 60 dollar och sedan den mest underbara klänning jag hittat i en affär sådär, någon gång, ever. 89 dollar och den var min. hade jag hittat den hemma i Sverige hade jag lätt haft på mig den på balen. Hittade sidan där den finns upplagd! http://www.forcast.com.au/products/new-arrivals/tiff-one-shoulder-maxi-dress

Och sen kan jag ju slänga in bilden på mig i mina skor och en långtröja jag hittade på Supré för 7,50 dollar (50 spänn) :) ska nog ha på mig det här imorgon om vi gör något. Kan ju dock säga att jag börjar känna av måstesparamerpengar-pressen från mig själv.



Nehej, men nu vet ni vad jag har för mig - ikväll gör vi ingenting, jag ska nog se lite mer How I Met Your Mother innan vi lägger oss. Fredrika jobbar imorgon, jag ska försöka springa lite ute igen, eller om det är bra väder sätta mig ute i parken och läsa. Eller hjälpa Jakob med diverse letande efter bostad. Fats i övrigt: LIVET LEKER.


Kommentarer
Postat av: Sandy

Åh klänningen är sjukt fin!! Jag letar efter något liknande till nyår fast kort version. Iaf one-shoulder men fan vad svårt det ska vara att hitta! Haha

Tröjan är ett kap förresten och du var jättefin i hårbandet:)

2010-12-18 @ 12:57:59
URL: http://onlyfortherecord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0