Oh rainy day

Idag har det regnat i Sydney, kallt och blåsigt faktiskt och jag hoppas att det är en tröst för er därhemma som är förkylda i snöstormarna som råder hemma. But to tell you the truth, både jag och Fredrika saknar massiv snö och kalla kvällar när man stannar inne med en filt och tända ljus och sätter på en bra film. Å andra sidan är Sydney inte helt fel, som sagt.

I helgen var jag, Fredrika och Maja ute på krogen här i Sydney för första gången sedan vi kom hit. Det var sjukt, vi gick till Club 77 som ligger relativt nära (typ lika långt jag hade från Hugo och hem under studentveckan, plusminus några hundra meter) och vi som trodde att det skulle vara ett stort ställe blev bevisade att det var fel av oss att tro. Bra musik i början, sedan blev det mer kasst och det blev en del vändor ut på gatan för det var galet varmt därinne. Träffade en del sköna människor och det var en minnesvärd kväll/natt!

   



Hatar verkligen att ladda upp bilder här på bloggen, för det tar en faslig tid och man kan inte ladda upp flera på en gång heller... suck


Igår gick vi så till shoppingcentret här bredvid för lite random häng bara, MEN det blev inte bara häng. För det första åt jag underbart fantastiskt god mat, indisk butter chicken med ris och raijta för 10 dollar, huuur gott som helst och jag som älskar indisk mat är väldigt glad att det finns så bra matställen inne på Broadway! Finns mat från alla möjliga ställen i världen dessutom. Tummen upp!

För det andra gjorde jag lite impulsshopping, en tunn svart kavaj (som det inte är någon mening med att slänga upp en bild på) och den andra... klänningen jag bara älskar älskar älskar att jag hittade! Den var på rea och kostade 30 dollar (210 kr) och den sitter perfekt på mig och jag har redan bestämt att det blir min midsommarklänning! Love it!




Förstår att det blir mycket shoppingbilder här nu och det är väl inte vad vissa riktigt tycker är det roligaste att läsa om, men för det första så är shoppingen i den här staden helt galet bra. Och för det andra får ni helt enkelt stå ut med det haha :)

Vi hörs imorgon igen, puss från Sydney!

Kommentarer
Postat av: Sandy

Haha förstår fkt att man saknat snön litegrann. :) blir ju så mycket mys när det är kallt ute! Äh, shoppingbilder har ingen dött av :D haha

2010-11-29 @ 10:57:19
URL: http://onlyfortherecord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0