Send + more = money

Nu börjar shoppingsuget komma. Jag har bara köpt en klänning, en cardigan och två par skor (förutom mina jobbskor och flipflops) i shoppingväg sedan jag kom hit. Jag köpte extremt lite kläder under hösten när jag visste att jag ändå skulle åka hit (och köpa kläder). Och nu kommer det, suget. Jag vill shoppa loss! Det finns så mycket fina klädbutiker här i Sydney - en favorit är Cotton On som är både relativt billigt och bra. Och Payless Shoes har underbart bra sorterat i sina butiker och massor att välja mellan :)

Saker jag vill köpa är bland annat: svarta kilklacksskor, en fin nyårsklänning (och skor till den), nya solglasögon, en eller två vardagsklänningar (Cotton On har superfina för 30 dollar st = 210 kr), ett par shorts, några linnen, ny bikini, en ny "utgångsklänning" (har bara en annan med mig...).

Min ekonomi ser strålande ut eftersom vi får vår Qantas-kupong och för att jag tjänar mer på mitt jobb än jag trodde. Men jag vill leva snålt och inte göra av med så mycket pengar (måste ju ha något att leva av när jag kommer hem i maj, lär ju inte börja jobba på Ica igen det första jag gör...). Men shopping, jag behöver det. Jakob kommer om lite mer än två veckor och han ska shoppa sommarkläder då vet jag. Får ta en shoppingdag med honom och Fredrika!

Cheers

Kommentarer
Postat av: Sandy

Haha inte lätt att vara shoppingsugen och inte shoppa! :D och det är ju så mycket roligare att shoppa utomlands :)

2010-11-22 @ 10:44:46
URL: http://onlyfortherecord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0