You make my dreams

Ojoj, förlåt att jag inte har bloggat på (relativt sett) jättelänge. Det är väl egentligen ett bra tecken, för det betyder att jag har saker att göra hela tiden och att Sydney ger mig mer än att vara hemma i kalla Sverige ;)

Flytten till kinesiskan gjorde vi i torsdags förmiddag, sedan jobbade jag på kvällen och jag behöver väl knappast nämna att jag var dundertrött på kvällen. Vi var tvungna att köpa täckte och kudde och bäddlakan, för det hade hon visst glömt att säga att vi inte får låna. Igår märkte vi att vi dessutom inte har några egna köksredkspa eftersom hon bara har kinesiska prylar och äter allt med pinnar. Sure, det går väl bra med nudlar men ska man som jag börja äta havregrynsgröt varje morgon så är inte pinnar ett särskilt bra verktyg. För övrigt är köket sjukt ostädat - förstår verkligen inte vad "städning" är för henne. Hon verkar vara ordentlig av sig men städning har hon verkligen ingne koll på. Hon lagar uppenbarligen mycket fet mat för det är fett överallt i köket, på skåpen, på handtag, på allt! Fredrika och jag har bestämt oss för att sanera köket och städa imorgon. Iallafall...

Så idag åkte jag och Freddy till IKEA vid tresnåret. Vi sov ända till 13 eftersom vi var på bio igår kväll - IMAX, och inte vilken som helst utan världens största bioduk! - och såg den första delen av den avslutande Harry Potter-filmen. Nästa kommer i sommar. Jag är inget stort HP-fan men vad jag har läst/sett så tycker jag om det, och det var verkligen en upplevelse att se filmen! Cosmonova är det enda ekvivialenta jag kan komma på att jämföra med, men inte ens det har samma effekt. Jag längtar tills vi kan se något i 3D för det är nog en ännu bättre upplevelse, ljusår från bioduken i salong 3 hemma på Filmstaden i Norrpan :)




Well, IKEA kom vi till först vid 17 eftersom vi efter ett missförstånd kommit några stationer längre bort än vi skulle... fick åka tillbaka, köpte GB-glass och kom till älskade alltialloaffären från Sverige efter en 2 timmar lång resa. Det var det värt för vi hittade nästan allt vi ville ha där och även om det blev en dyr historia så har jag nu min egen skål, min egen sked, min egen must, mitt eget knäckebröd, osv. Det är galet hur homesick man blir av att se Ahlgrens bilar! Man uppskattar verkligen hemma mycket mer när man är utomlands.




Ikväll ska vi efter lite vilning åka till Circular Quey och kolla in Operahuset och allt inne i city at nighttime. Det ska bli roligt, men det blir nog bara en kortis för vi är så trötta efter idag. Imorgon ska vi städa här och packa upp alla våra saker. Sen är det en ny vecka och det ska bli spännande att se vad den har att erbjuda!

Mitt inlägg om saker jag lärt mig kommer snart, haha jag lovar. Har varit problem med blogg.se varje gång jag haft lust att skriva. Men jag lovar, it's coming!
Kan ju berätta om våra resplaner också som är ganska konkreta nu när vi fått en 1000-dollars-kupong från Qantas att utnyttja! Men mer imorgon, nu ska vi vila.

Puss from your aussiegirl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0