Money, money, money

I måndags var jag och köpte australiska pengar på Forex. För 678 kronor fick jag 100 AUD i 20 dollars-sedlar. Jag blev ganska förvånad när jag fick dem i handen - de känns oljiga, inte alls som våra svenska lappar (som verkligen känns som papper) och dessutom var de i en så rolig färg som rött. Och självklart är det några historiska snubbar som pryder dem.




Gillar ni nya designen förresten? Tanken är att headern däruppe ska bytas ut mot bilder tagna i Australien så småningom. Bilden som är där nu tog jag på planet från Stockholm till Teneriffa 2008.

Och jag lovar, ska försöka skriva mer nu när det närmar sig. Bara fem dagar kvar tills vi sätter oss på planet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0