Oz - NZ - Cook Islands?

En vän berättade för mig om någonting som heter Cooköarna som ligger mitt ute i Söderhavet (Stilla Havet är ett annat namn). Jag blev nyfiken, googlade, och hittade vårt nya mål med resan.



Det är tydligen en av världens vackraste platser med öarna som helt enkelt är gamla vulkaner som en gång stod högt upp. Blåa laguner och vita sandstränder. Det bor 21 000 personer i ögruppen, och på huvudön Rarotonga bor det bara 9 500 personer vilket ju är mindre än befolkningen i Söderköping...

Kollade upp flygbiljettspriser, och med Air New Zealand kan man åka från Sydney till Auckland (NZ) och sedan vidare till Rarotonga. Denna tripp kostar tur och retur runt 5000-6000 kronor (ca 750 AUD) och jag tror lätt att det skulle vara värt pengarna. För att få er att förstå hur långt man åker:


Cooköarna ligger ungefär på samma längdgrad som Hawaii =)


Planen jag skulle vilja förverkliga är alltså att i februari-mars någon gång - om vi har pengar vilket vi borde ha om vi jobbar - åka på en tur till Nya Zeeland först och vara där i några dagar (se inspelningsplatserna för Sagan om Ringen!) för att sedan dra sig upp mot Cooköarna och leka Lost! Ett tält och lite proviant på en öde strand på en öde ö, så skulle jag kunna tänka mig att bara sitta vid stranden och helt enkelt bara vara i en vecka eller något. Bara tänka och kanske läsa, spela kort med Fredrika (och förhoppningsvis David som kan joina senare). Göra eld av annat än tändstickor och titta på stjärnorna under kvällen.

Det är en dröm jag har nu... och hoppas verkligen att det går att förverkliga den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0