Over my head

Idag har flygbiljetten till Cairns äntligen bokats - den 1 april sätter jag mig på ett plan till Queensland och stannar i delstaten till den 3 maj. Har inte bokat flyget hem till Sydney från Queensland än, men det lutar åt att det blir en hemresa från Brisbane då, samt några dagar i Sydney, innan vi boardar planet hem till Sverige den 6 maj. Och på kvällen svensk tid den 7 maj sitter jag förhoppningsvis och käkar pizza på Gu va Gott med mina fina vänner, så som jag längtar tills dess! Men nu tänker jag bara Nya Zeeland - och Queensland. Hihi.


Mission beach utanför Cairns :)

Har jobbat tre timmar idag och efter mitt besök på Qantas kontor skulle jag sätta mig och sola i parken - självklart ska ett stort åskmoln dyka upp precis när jag ätit upp min sushi. Bara att gå hem och göra saker jag tänkt göra ett tag men inte gjort; till exempel har jag idag provpackat mina väskor, ryggsäcken som ska med till Nya Zeeland/Queensland, samt den stora väskan jag lämnar i Sydney. Har haft en viss oro över att det inte ska gå att få plats med alla kläder och prylar man införskaffat sig härnere, men det verkar vara rätt lugnt på den fronten faktiskt! Skönt värre.

Lite seg idag av någon anledning, kanske är det vädret (som varit regnigt) eller kanske att jag känner mig avlappnad inför att lämna Sydney om lite mer än en vecka och åka på en underbar resa där jag inte behöver jobba eller nåt i den stilen. Nu känner jag att ett avsnitt av Solsidan skulle sitta bra, så det blir nog så innan jag lägger mig för kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0