Saker som kommer saknas

Det är bara fem veckor kvar i Sydney nu. Det är helt galet hur det redan har gått hälften av tiden jag ska vara borta från allt jag känner till hemma i Sverige. Hittills har allt överträffat mina förväntningar (på det stora hela iallafall) och senast igår kväll hade jag en kalaskväll ute i den varma Sydneyluften.

Jag kommer att sakna att kunna vara ute till 3 utan att ens behöva tänka tanken att man kanske börjar frysa snart, trots att man har på sig klänning utan strumpbyxor. Jag kommer att sakna att ta en buss och efter en halvtimme vara vid Stilla havet. Jag kommer att sakna att jobba på ett så soft ställe som Castlereagh club, att kunna sätta sig i Hyde park och sola på rasten. All underbar shoppning. All god mat (sushi!) och alla fantastiska människor jag träffat här som inte kommer att befinna sig på andra sidan jordklotet på många år. Folk man inte vet om man kommer träffa igen. Lite läskigt är det. Det är som att mina band till Sverige också sträcker sig till Australien nu.

För att gå på det mer ytliga om vad jag har gjort så är det inte direkt något produktivt. Skulle åkt till stranden men till vår stora glädje är det mulet, blåsigt och ungefär 25 grader idag och inte alls fuktigt. Sverige-väder, helt fantastiskt. Gick istället till Broadway, kollade på allt möjligt fint som finns där. Ska köpa en bok på onsdag som jag vill läsa som heter 127 Hours, finns en film (Oscarsnominerad) som baserats på boken men vill definitivt läsa boken först den här gången. På tal om film vill jag se Black Swan snart, men Fredrika, Linnea och Maja har redan sett den. Jag får se om jag kan få med någon av de andra!

Snart kommer Daniel hit och ska låna internet innan vi går till Newtown för att hitta turk-pizza. Men min favoritmat är definitivt sushi numera :)



Nam nam....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0