Back in black

Sitter med den australiensiska stoltheten ACDC i öronen och förbannar mig över att Spotify inte fungerar. Idag ska det bli kulturellt värre när jag och Jakob ska gå till Art Museum of New South Wales nära the Domain nere vid Royal Botanic Gardens. Där var vi igår, under Sydney Festival. Det är som en hel månad med olika kulturkvällar/nätter, och igår var det mexikanskt tema på scenen. Säkert tiotusentals människor dansade loss till Los Lobos och "La Bamba" igår medan jag drack min Cocacola och kliade mig på benen. Fredrikas norska jobbkompisar plus massa andra norskar plus Linnea var där i några timmar och chillade. Parkhäng i sin rätta bemärkelse. Gick hem rätt tidigt för att smörja in mig med Aloe Vera och se på How I Met Your Mother innan jag sussade sött.








Var förresten på promenad med pappa sista dagen han var här i staden innan han åkte hem i torsdags. Då gick vi förbi det här stället, blir nog en fika där med någon eller några någon dag innan vi lämnar Sydney :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0