Det är bra såhär, tack

Åh vad jag vill att dessa 6 veckor som återstår i Sydney ska rulla på såhär. Club-jobbet går visst bättre än jag trodde och mitt extrajobb som bara är då och då är soft och snabba cash. Tack, den högre makt som för det första lät mig överleva ett motorhaveri på ett flygplan, och sedan lät mig ha flyt här i Sydney. Tack tack tack! Det får gärna flyta på såhär ett tag till. Jag har nämligen en teori om att det finns en viss kvot av flyt man kan ha, och när den kvoten är fylld så går det bara rakt neråt ett tag innan man tar sig upp igen. Ungefär som världens ekonomi funkar - det går skitbra ett decennium, sen kraschar allt och det blir en period av depression innan det flyter på igen. Och ja, så bra är jag på metaforer.

Imorgon är det Australia Day och alla jag känner här nere jobbar. Fredrika ska få jobba på Big Day Out som jag skulle ge mycket för att gå på... Marina and the Diamonds! Wolfmother! SIA! Istället håller jag mig nog inne vid fläkten - det ska bli 35-40 grader på dagen och med fuktigheten som råder lär det inte blir trevligt att vara ute. Här nere kan det faktiskt anses vara dåligt väder om det är för varmt och för soligt. Och jag lovar - det är något otroligt hur solen gassar. Ingen strand blir det. Jag hoppas verkligen att de ringer från jobbet och vill ha in mig, de är bara två som jobbar och jag hoppas så att få jobba tre timmar som de sa att jag kanske skulle få göra. 250% får man betalt på public holidays. Inte fel.

Nu ska jag se på min favorit House innan jag lägger mig skapligt.

Och just det, jag har börjat gilla kaffe. Gosh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0