No vacancy

We are in New Zealand! Vi har varit har nu i en vecka och denna vecka har definitivt varit handelserik. Jag har besokt Hobbiton a.k.a. Fylke, jag har badat i grottor och kollat pa lysmaskar och jag har HOPPAT FALLSKARM! Fatta! Helt galet. Forutom det far man aka runt i detta vackra land pa en buss som inte ar alltfor hemsk att sitta pa med mitt sallskap och vi har gjort allt fran att stanna inne en natt i Wellington och somna alldeles for tidigt till att dricka cider i solnedgangen vid Lake Taupo. Vi handlar yoghurt och kokar nudlar, vi fotar varandra och citerar ur Sagan om de Bannlysta, vi kollar pa den enormt vackra naturen och ar bara glada att fa vara har. An sa lange finns det inget att klaga pa och resan fortsatter imorgon, efterb att ha hamnat pa ett mysigt hostel har i lilla staden Nelson. Vi har precis sett pa Solsidan och vi ar trotta efter farjeturen idag. Men allt ar fint, sa fint.

Jag har forresten sokt till hogskolan har nu och det ar darfor jag kan blogga en snabbis, blir inte mycket internet har annars inte. Kommer att blogga nagon gang mer innan vi aker "hem" till Sydney for att ompacka och greja och sedan aker vi till Queensland i en manad. Det har ar ju helt galet! Ar i ett surrealistiskt tillstand minst sagt.

Nu ska vi damer ga och lagga oss i vart rum. Imorn bar det av till Greymouth, googla det om ni vill. Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0