Tonight I have to leave it

Nu sitter jag i sängen efter en tur med min stora resväska till jobbet där jag lämnar den under min Nya Zeeland-vistelse. Känns bättre att ha den där än på WorknHoliday-kontoret, och dessutom är det gratis. Och så känns det som att jag lämnar efter mig en del av mig själv på jobbet också. Låter sjukt sentimentalt, men jag är lite sådär.

För trots att det bara gått fyra månader så kan jag knappt föreställa mig att jag efter imorgon aldrig mer kommer att få servera en VB eller en New eller en Reschs. Aldrig mer snylta mat som är bland det godaste jag ätit i restuarangväg, och aldrig mer skriva ner en pokervinst. Det är över, precis som jag visste att det skulle vara förr eller senare. Men jag antar att jag trodde att förr skulle vara mycket senare.

Planen för imorgon är att tidigt gå upp och städa upp det sista efter mig, packa ner det lilla minsta och bege mig mot jobbet efter att jag fått mitt bond från vår kinesiska. (Hej då bengaljävel! Fy tusan så skönt att slippa den där människan. Jag tror jag aldrig har ogillat en person jag träffat så mycket som jag har ogillat bengalen under de senaste två månaderna. Usch.) Jobb mellan 12 och 16, lite avsked på jobbet och sedan stannar väl jag och mina resevänner plus Maja och kanske någon mer tills de säger till att vi minsann får åka.

Känner mig efter den här dagen sjukt peppad, men också fortfarande sjuk. Nu kommer jag inte att blogga mer förrän jag förhoppningsvis är i Auckland eller någon annan stad i grannlandet, så ta hand om er där hemma och oroa er inte alls för mig (så länge det inte handlar om flygplan, etc, etc. Ni vet, ni vet) för jag har mina fyra vänner här som mitt stöd och sällskap. Är så sjukt glad att jag får göra det här och det ska bli så himla roligt att ge mig ut på mitt livs resa. Den började i och för sig redan för fyra månader sedan, men nu känns det som att det är no strings attached och jag ska verkligen njuta för fullt här nere.

Puss och kram så hörs vi snart.

P.S. Skickar ni sms till mitt aussienummer kanske det inte kommer svar på grund av att jag inte har laddat på med pengar. Men jag ska, så småningom :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0