I know exactly why

Nu sitter jag hemma ännu en söndagskväll och bara undrar varför jag inte lägger mig. Istället för att slappa hela dagen har vi gjort en hel del idag faktiskt! Gick upp vid elva (skönt med sovmorgon!) och åt havregrynsgröt som alltid, sedan åkte jag och mötte Jakob (Fredrika jobbade) och drog till Maroubra beach längre söderut i Sydney. Vi skulle åkt till favoriten Coogee men lite impulsivt tog vi en annan buss istället. Maroubra var extremt fint, stor strand som ändå känns mer personlig. Hade jättefina 2 timmar där innan vi åt burgare på en cool restaurang vid stranden, åkte hem - jag gjorde lite impulssopping på Market city, bara för att - och sedan blev det en sväng till K-mart. Hej fläkt i rummet, nu kan jag åtminstone somna fort.

Imorgon ska vi faktiskt titta på en lägenhet nära Hyde park som kostar 760 dollar/veckan. Vi skulle behöva vara 5 personer som bor i lägenheten då för att få det ett gå runt (som det ser ut nu, vet inte så mkt om det), men håll tummarna för att allt ordnar sig! Annars trivs vi bra på Moorgate street 4 just nu, men det skulle vara najs med egen lägenhet i tre månader framåt faktiskt.

Men... egentligen så är det ju faktiskt bara två och en halv månad till vi drar till Nya Zeeland! Helt sjukt att en och en halv månad gått så snabbt (på onsdag är det så längesedan sen vi åkte). I början av mars är mitt Sydneyarbetande över och jag har förhoppningsvis tjänar bra med pengar, just nu sparar jag 50 dollar i veckan (350 kr) och ska försöka att fortsätta med det.

Känner att jag skriver lite random här men har inga roliga bilder plus att jag helst vill lägga mig nu haha. Ben smsade och undrade om jag ville hänga med dem  - Sydneyungdomar "hangs out" varje dag i veckan, om möjligt - men jag är på tok för trött (och solbränd hehehe).

Dags för sängen, over and out, puss på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0