Mellandagsrea i Sydney

Varje gång det vankas reor är det lätt att falla tillbaka i shopaholic-fällan. Och det gjorde jag idag. Fast det kändes inte lika illa när jag efter igår känner ekonomisk trygghet igen haha. Köpte julklapp till far min - strumpor (han älskar strumpor...), en beige t-shirt och en "matchande" oldschool aussiekeps. och jag skriver det här för att han nu sitter på ett flygplan och inte kan läsa detta innan jag redan gett honom min julklapp imorgon bitti på hotellet han kommer till runt 8-9 någon gång. Ska bli fint att träffa pappa igen!

Förutom hans julklapp köpte jag även en ryggsäck för 85 dollar tills när jag ska backpacka i Nya Zeeland, och på Guldkusten, med Fredrika, Jakob och förhoppningsvis även David och Linus. Den var på 90 liter och är verkligen stor, ska förutom resan användas till alla mina kläder som jag köpt här nere så jag får med mig det hem sen i maj!

Resten av dagens inköp:


Klänning i jättefin blå färg från Attik, 29 dollar (tidigare 49 dollar)


Klänning från Cotton On, 20 dollar (förut 25)


Tröja från Glue, 30 dollar (tidigare 60) och kamerahalsband 5 dollar (förut 12) :D


Nördglasögon, 12 dollar (ingen rea haha), nagellack, örhängen och ring 5 dollar/st, armband 2 dollar/st!


Linne 19 dollar, svarta shorts 19 dollar, skjorta 10 dollar (förut 35 dollar), BH 10 dollar (19 dollar)


Så var det med det! Nu känner jag mig redo för resan ner till Melbourne med pappa och med mina fina smycken och min BH är jag även redo för nyår! Vet inte alls vad vi ska göra med det löser väl sig. Ser fram emot fyrverkerierna, jag har alltid varit knäpp på det viset, älskar boom-boom.

Puss från Sydney!

Kommentarer
Postat av: Mats "grannen" Hjelte

Ska du köra en "garage-sale" innan du åker hem igen ? :-)

tänk på att du ska släpa på en massa grejor he he

Är lite avis nu när kylan & snön blivit "tråkig" , men får man sitta inomhus o titta ut , så funkar det.

Ha de gott "down under" & kolla på All Blacks när du är i NZ.

Mats.

2010-12-31 @ 12:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0