A beachwalk

Idag drog jag på mig ryggsäcken och solbrillorna och åkte buss till Bondi! Fredrika gick sin RSA-kurs på morgonen fram till kl 15, så jag bestämde mig för att gå en långpromenad. Killarna i receptionen tipsade mig om vilka bussar jag skulle ta och att det fanns en fin beachwalk från Bondi till Coogee beach.

Köpte en kort med 10 åkturer för 30 dollar (210 kronor = 21 kr per åktur, helt ok) och det tog typ 45 minuter att åka till Bondi - idag är det lördag och varmt, och när 30 000 personer ska till Bondi, många med bil, så blir det trafikkaos emellanåt... Well, väl där möttes jag av underbar sand och en fantastisk utsikt, det ÄR verkligen så fint som ni tror. Gick en låååååång promenad, upp och ner bland alla klippor och kullar, tills jag kom till Coogee beach. Där tog jag bussen hem igen efter att jag köpt en solhatt :)

Mellan Bondi och Coogee låg flera stränder och massor med fin natur. Och dessutom en jättestor kyrkgård med världens finaste utsikt, tror det ligger en del betydelsefulla människor begravda där.

Nice att se var det iallafall! Jobbigt att gå, men värmen var inte så farlig som jag trodde faktiskt. Det känns bra!










Kommentarer
Postat av: Sandy

Ååh så underbart!!! :D

2010-11-13 @ 10:59:51
URL: http://onlyfortherecord.blogg.se/
Postat av: J

Akta, akta solen! Ta en surfkurs på en dag - värt vartenda öre. Kolla shoppingcentret i Bondi Junction. Superstort och svalt. Berätta om smoothies på Boost/Pulp! Fina bilder!

2010-11-13 @ 11:19:34
Postat av: Åza

Hej Johanna. Jag tycker det är jätte kul att läsa om dina dagar. Tröttna inte på det! Du låter så glad och äventyrslysten. Jag hoppas du har det bättre än vad du kunde drömma om! Jag diggar att du valde Australien när alla andra drar till USA. Du skickar sol till oss med här i snöslaket och regnet.

Stora kramen från store syrran!

2010-11-14 @ 09:28:34
URL: http://z-magi.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0