Bara för att jag inte kunde skära en mango

Precis lika förnärmade som vi svenskar blev på IKEA när the aussies åt svenska köttbullar med pommes och tomatsås (!!!!!!!!!!!) så blev the aussies på mitt jobb lite förnärmade när jag inte kunda skära en mango häromdagen. Tog med en till jobbet och fick be min supervisor att visa mig, något han nu sprider på jobbet och som de tycker är jätteroligt och retar mig för - jargongen är hög på cluben! I like it. Iallafall så hade några stammisar på jobbet fått höra att jag är svensk och har problem med slanguttrycken de har - när Luke började snacka om "chook" fattade jag verkligen nada (chook = chicken, apparently) - så idag hade de med sig en lista, bara för min skull. Fyra sidor med ord och uttryck som de började gå igenom med mig, så nu ska the swede lära sig lite sånt tänkte jag. Ska fan imponera med mina skills om några veckor. Ni kan ju fundera på vad en dog's eye är, eller pig's ears kanske?


Gillar förolämpningssidan!



Fick lön idag också, underbart, min sista Ica-lön. Den sparar jag dock tills det bär av mot Nya Zeeland och Fijiöarna i mars-april. Min aussielön var lite mer än jag trodde så jag unnade mig själv shopping för 60 dollar (420 kronor ungefär). Köpte två kjolar, två solglasögon (Cotton On hade "2 for 30" samt "2 for 20"-erbjudande) samt ett hårdband som jag tänkte slänga på mig imorn när vi ska till stranden.

För övrigt har de sjukt mycket shoppningcentrum här, och de syns inte ens var de ligger! Gick på min 2-timmarsrast på jobbet nerför Pitt Street som är den stora shoppninggatan och åkte nerför några små rulltrappor. Väl där nere var det världens jäkla centrum med affärer överallt och det syntes verkligen inte från gatan att det fanns så mycket där. Dit får jag gå tillbaka nästa shoppingrunda jag gör innan jul. Just nu håller jag rätt hårt i mina pengar, fast jag måste gå en spelkurs, RCG, liknande den jag gick om alkohol fast om gambling istället. Så det kommer kosta mig 500 kronor, å andra sidan får jag kanske fler timmar på jobbet nu när jag snart behärskar både baren, köket och spelrummen. I like!





Nu ska den mangookunniga svenskan lägga sig i sängen och sova, busy day today, även om jag hade 2 timmars rast och solade i Hyde Park med lite ananas och Marskakor. Cheers!

Kommentarer
Postat av: Sandy

Åh vad kul med shopping! :D haha mango, har nog aldrig ätit en hel sån själv och därmed aldrig behövt skala ngn sån heller! Men bra att du vet hur man gör det nu iaf :D haha

2010-11-25 @ 12:14:05
URL: http://onlyfortherecord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0