If I had a million dollars

Idag har vi badat i The Pacific Ocean (a.k.a. Stilla Havet) och solat på Bondi Beach! Jag, Freddy och Maja tog bussen vid tolv och kom fram någon halvtimma senare. Det är extremt hur mycket människor som faktiskt får plats på den där stranden, väldigt mycket folk var det. Tyvärr blåste det och gjorde så att sanden piskades i ansiktet på oss alla. Men varmt var det och jag och Freddy gjorde ett dopp i oceanen (kallt, 19 grader) innan Bondi Rescue plötsligt kom körandes med en megafon - och ett tv-team var med, förstås - för att varna oss för de farliga strömmarna. Vi gick inte långt ut men kunde definitivt känna att strömmarna är väldigt starka där. Vi var bara där någon timme, solen tar ganska mycket - men idag kletade vi in oss i så mycket solkräm, är knappt röd alls, vilket är bra!

 





Tog en sväng till en marknad i närheten efter att Maja åkt hem, och det var verkligen så himla fint där! Vilka kläder, vilka smycken, vilka väskor! Hade jag haft mer pengar hade jag shoppat loss dä. Klänningar, linnen, solisar, osv. Hittade en alldeles underbar läderväska jag ville ha... tyvärr kostade den 250 dollar (1750 kr typ) och det är ju uppenbarligen för dyrt för en budgetlevande som jag. Men alla andra kläder var relativt billiga - de är ju hand-made, och det finns bara fåtal exemplar av alla dessa kläder. Gillade linnena med tryck på, fanns bland annat en med en bild av Lennon på, och en massa annat konst-aktigt.










Bussen hem var en mindre pleasant upplevelse - träffade två härliga norskor by the way, som gjorde väntan på transporten mycket roligare - det tog ungefär en timme från Bondi hem hit. Alla åkte hem, precis som vi, när det blev mulet på Bondi nu under eftermiddagen.

Nu är klockan halv nio på kvällen, och det känns som att mat skulle sitta bra i magen nu innan jag lägger mig och ser ännu ett How I Met Your Mother-avsnitt i sängen. För övrigt är det väldigt roligt att bo här på YHA Railway Square, och får ni för er att åka till denna underbara plats i framtiden på rekommenderar jag detta varmt! Trots att det finns mattjuvar i flipflops som gillar kombinationen öl och jordgubbsyoghurt....

Cheers, mina vänner. Imorn ska jag jobba, och på kvällen tänkte jag skriva ett vad-jag-har-lärt-mig-om-Australien-so-far-inlägg, så ställ frågor om ni vill! Ska svara på några jag redna har sett här också.

Kommentarer
Postat av: Sandy

Vilka mysiga bilder! :D och linnena är finfina!:)

2010-11-17 @ 09:47:47
URL: http://onlyfortherecord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0