If the world didn't suck, we'd all fall off

Nej, det finns ingenting med den här måndagen i Sydney som på något sätt suger. Ingenting är än så länge dåligt - förutom att jag skulle vilja att alla mina nära och kära kunde dela det här med mig förstås :)

Hade svårt att somna igår natt eftersom jag inte ens varit vaken 12 timmar när jag lade mig, så idag var det segt att gå upp. Men det gjorde jag och som alltid så är det lika underbart att ta den halvtimmeslånga promenaden till jobbet runt lunchtid på vardagarna. Storstadstempo gillar jag, det finns parker överallt oc med iPod i öronen så är det bara nice nice nice. 
Gänget på jobbet greetar mig och undrar hur helgen varit, och de är verkligen nyfikna på vad det är man har gjort. Precis som de verkligen menar när de frågar "how are you?", så är de intresserade. Det blir en väldigt positiv stämning av det!

Efter 6 timmar på jobbet gick jag hem och på vägen gick jag in på Cotton On och köpte mig en tröja och ett par shorts för 25 dollar (170 kr). Sedan gick jag till Coles vid Broadway där vi bor och det är faktiskt ett galet stort shoppingcenter som finns här - fyra våningar stort med jättemånga butiker (screw you, Hageby C) och jag ska verkligen gå dit på onsdag efter jobbet och ta mig en bättre titt :)

För övrigt känns det som att vi verkligen bor här nu - dagarna flyger förbi på jobbet, och nu när jag vet hur min inkomst ser ut så kan jag planera allt mycket bättre, resor till stranden osv... Har faktiskt varit duktig och gjort en Excel-budget för mitt levande de kommande 12-13 veckorna :) ska börja fylla i från och med onsdag när lönen kommer. Ni anar inte hur skönt det är att få lön en gång i veckan!



Här är för övrigt en bild på min tröja och mina shorts, i bakgrunden min (inte så städade) säng, plus att det syns lite av mitt skrivbord där datorn står på. Ljust och fint, det enda jag inte gillar är att heltäckningsmattan inte riktigt är så taked cared of...

Ska förresten koda om bloggen och lägga upp lite finare design nu när jag har lite bilder att jobba med :)

P.S. så får ni gärna hoppas på fint väder för oss i helgen, vi har tänkt stranden och allmänt häng med Maja sötnos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0