I've got dreams

Det har passerat ännu en regnig dag i Sydney, men det gör ju inte så mycket för min del när jag ändå jobbar i princip hela dagen. Jag gick hem och började tänka på när vi ska åka iväg från Sydney och bara resa ordentligt i två månader.

Planen är att vi i mars ska åka upp vår fina 1000-dollarskupong vi fick från Qantas, och jag är väldigt tacksam för den kupongen för den sparar oss en hel del pengar (ja, faktiskt så är det ju 1000 dollar = 7000 kr). Även om jag inte direkt skulla vilja vara med om Singaporeincidenten igen så tar vi "risken" att åka med Qantas igen. Man träffas väl inte två gånger av blixten..?

I början av mars bär det så av mot Nya Zeeland först. Vi har tänka lämna det stora bagaet här i Sydney medan vi är borta och köpa en stor backpackerryggsäck var och ta med oss ganska begränsat mycket med kläder. Det blir att köpa hikerskor, som jag spanade in på K-Mart idag faktiskt, rätt bra för 50 dollar går att få tag på. Får handla lite sköna kläder att gå omkring i där också, men det blir ett lyxproblem att ta tag i när det är dags. Hursomhelst vill vi gå runt i den vackra naturen och leva otroligt billigt (tänk nudlar och bröd) och kanske sova några nätter i tält, bara för upplevelsens skull? Har inte riktigt forskat kring hur man kan gå, om man måste gå speciella stiga roch om det kostar något, men för mig är det viktigaste att jag får uppleva vacker natur. Och dessutom påbörjas inspelningen av The Hobbit i februari, och vem vet, vi kanske kan besöka inspelningen! Det blir definitivt ett mål iallafall :)

Vi har tänkt oss två veckor på Nya Zeeland, innan vi tar flyget till Fijiöarna och huvudön Suva. Där är det tänkt att vi bara ska chilla och jag tänkte ge mig in i en bokslukarperiod då. Jag får köpa några pocket på Fiji (för någon form av bokhandel har du väl där haha?) och bara sitta på stranden med en kokosnötsdrink och ta det lugnt. Har tänkt oss ungefär 2-3 veckor där också, och bor vi för ungefär 150 kr/natten på hostel (vilket faktiskt finns) samt lever för ungefär 100 kr om dagen på mat (fast det är tydligen Thailandbilligt med mat där) så blir det en relativt billig resa.

Vidare åker vi i april till brisbane där vi köper en Greyhoundbussbiljett på 200 mil och åker runt till random ställen på Guldkusten i 3 veckor! Åker uppåt först för att besöka delar av Barriärrevet och sedan neråt till Surfer's Paradise och andra ställen. Det vore kul att hinna med en outback-resa också!

Några dagar innan takeoff från Sydney den 6 maj får vi bo på hostel här och fixa med skatt och bankkonton - när man jobbar får man tillbaka på skatten man betalar, och dessutom vill man ju göra köpa med sig en massa souvenirer hem. Säga hejdå till Operahuset osv...

Ni kanske tycker att jag är knäpp som planerar i huvudet, men man blir mer motiverad att jobba och leva snålt när man har något fint att se fram emot :) vissa gillar att göra saker vartefter tiden går, lite random liksom, men planer är alltid fina att ha när folk frågar vad man ska göra. Vilket de gör ganska ofta på jobbet, kundera alltså.

Nu ska jag se på House innan jag sover lite, har varit snorig de senaste dagarna och det vore skönt att få sova länge. Jobb imorgon igen, börjar alltid 12.

Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0