Oh rainy day

Idag har det regnat i Sydney! Hela dagen, mulet och jävligt enligt de som bor här, men det är inte så pjåkigt. Är man skandinav(-ier?) är det helt normalt att ha såna här dagar, medan de blir lite halvtokiga här så fort det är en tillstymmelse av kallt. Idag har det trots regnet varit runt 20 grader, vilket jag tycker är rätt okej ändå.

Gick upp tidigt för att Skypea med mina fina vänner - saknar er något enormt! 6 av dem hade samlats framför en dator och jag kunde höra och se dem alla, skratta och prata, och helt plötsligt var det inte alls som att jag befinner mig halvvägs runt jorden från dem. Det var jättefint att prata med dem iallafall och jag önskar så att alla kunde vara med mig här och uppleva det jag får uppleva. Två tror jag kommer att komma ner hit snart, men resten ska jag krama så hårt när jag kommer hem i maj igen.

Sprang iväg till jobbet vid elva - köpte ännu ett par strumpbyxor på Woolworths, billiga och bra - och började jobba mitt 6-timmarspass vid tolv. De timmarna gick jättefort och jag och Greg har diskuterat väldigt mycket saker idag. Var VÄLDIGT busy vid 13-tiden när runt 70 pers skulle äta och dricka, men resten av eftermiddagen var det nästan för lugnt. Såg på nyheterna att ännu ett Qantasplan har fått nödlanda - elfel igen, tydligen. Är väl inte den bästa reklamen för Qantas....

Imorgon ska jag gå till WorknHoliday-kontoret för att få mitt bankkort på Westpac och även försöka hitta helgjobb. Det är roligt att jobba här nere! Verkligen det ultimata sättet att träffa så mycket människor som möjligt. Jobb mellan 12-18 och sedan ska jag börja packa ihop mina saker. På torsdag checkar vi ut från detta vandrarhem och börjar bo hos Justina i Chippendale. Spännande, spännande :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0