Surroundings

Har haft en trevlig dag på jobbet idag igen, bara en dag kvar nu tills det är helg :) nästa vecka jobbar jag måndag-fredag, vilket ska bli roligt! Mer pengar är alltid välkommet.

Jag och Fredrika skulle gå ut i parken här vid Broadway vid sjutiden idag. Solen lyste fint men det blev inte att sätta sig ner för solen sken inte precis där vi ville att den skulle skina... Anyway, tog lite bilder på området kring där vi bor.











Den sista bilden är på huset där vi bor (till vänster). Vi bor på andra/tredje våningen (två trappor upp iaf) och det är väldigt nära CBD, tar en tjugo minuter för mig att gå de 2,5 km jag har till jobbet vid Hyde Park. Det är faktiskt ett riktigt bra ställe, förutom att kinesiskan vi hyr rum hos har lite egenskaper liknande de hos en tyrann. Men det gör inget, vi letar vidare för när Jakob kommer (och så småningom David) så kan vi förhoppningsvis bo ihop alla tre/fyra. For now - I like it!

Var på Coles idag efter jobbet och köpte kött och sallad, då jag gick förbi den enorma avdelningen med bakelser... och jag kunde bara inte låta bli att köpa Mars-kakor! Affären har bakat dem, finns även i Snickers och Smarties... vilket är hemskt, eftersom de bara kostar 3 dollar (21 kr) och jag känner att jag kommer handla såna lite väl ofta kanske.




Och jag har en ny "design" (header)! You like? Va va va? :D

Nu ska jag ta en marskaka till How I Met Your Mother. Cheers!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0