Blueberry

Nu har jag precis anmält mig till Blueberrys Work n Holiday-program! Det kostar 3875 kronor och vad det innehåller kan ni ju se, det är skönt att slippa oroa sig över allt det där. Hade egentligen tänkt att fixa allt själv, men med tanke på att jag inte ens kommit till skott med att skriva mitt CV på engelska än (!) så känner jag att några tusen för att få detta som service är rätt värt det. Kommer bland annat få ett ställe att förvara post, internetuppkoppling och en massa andra praktiska saker. Jag ska betala in 1600 kronor idag och resten betalar jag in senare. Det känns super!

Vi hade ju från början tänkt att åka med Work and Travel Company, men vi gav upp det när vi insåg att det blev några tusen billigare att köpa flygbiljetter och visum själva. Tror att vi räknade på att W&T Company-programmet (som hade i princip samma tjänster plus flygbiljetter/visum inkluderat i priset) hade gått på nästan 22 000 kr, medan detta program plus flygbiljetter (12900:-) och visum (1500:-) kommer landa på runt 18 200 kr. Då är det ju flygbiljetterna som tar upp merparten av kostnaden. Dessutom hade vi hört att det var lite si och så med hur bra W&T Company fungerade. Det viktigaste av allt är ju att man får jobb och bostad så fort som möjligt!


Sydney! Harbour Bridge till höger och det fina operahuset till vänster. Very nice!

Har även varit inne på British Airways och skrivit in alla förhandsuppgifter de behöver ha när man landar i London. Vår tripp är ju Sthlm-London-(mellanlandning Singapore)-Sydney. Från London till Sydney är det 22 och en halv timmes flygresa... härligt! Får fixa så att man har saker att titta på under flighten - sova är jag inte särskilt bra på när jag sitter på saker som rör på sig. Kollade på bagagerestriktionerna och tydligen får man ha en ryggsäck PLUS en datorväska med sig på planet. Finns vissa mått för hur stora de ska vara och vikten är 8 kg, kommer bli svårt att packa om några veckor!

Måste på tal om det köpa en resväska som är bra. 23 kg får jag ha i den, blir också en utmaning att packa (=inte packa för mycket haha). Någon som har ett tips på ett bra ställe där man kan köpa bra resväskor, relativt billigt haha?

Kommentarer
Postat av: Anonym

en bra resväska ligger på 2000 kronor och det behövs nog om ni ska checka in väskan

2010-10-01 @ 14:12:20
Postat av: Anonym

gunnels (?) väskor utanför mantorp, precis vid mobilia, har jättebra väskor!

2010-10-01 @ 16:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0