Going for the sun

Då är det klart - det blir garanterat en resa till Cooköarna och Nya Zeeland! Jag får pengar i julklapp/20-årspresent av farmor och farfar, vilket betalar mina flygbiljetter t&r till Auckland/Rarotonga. Det blir förmodligen av i mars någon gång, får ta båda ställena på en gång. En vecka på NZ med vandring och två veckor på Cook? Boende på båda ställena går lätt att hitta för runt 100 kr/natten (vandrarhem alltså)... vi får se hur många vi blir som åker, hör från alla möjliga håll att folk vill komma ner, men tyvärr har nog inte alla möjligheten. Skönt att veta att jag kommer att kunna ta mig dit iallafall... Får ju åka själv om inte annat. Det kommer att bli en så himla fantastisk upplevelse! Det har nog inte riktigt sjunkit in än att jag åker på onsdag.


One Foot Island, Cooköarna.



Vandra på Nya Zeeland!



Har annars tagit farväl av min fina underbara älskade mamma idag och det var jobbigt. Fick en jättefin talismanaktig lyckopresent av henne och den ska jag ha med mig vart jag än går. Vi konstaterade att det "bara" är 27 veckor kvar tills vi ses igen och då ska vi kramas så mycket som det bara går.

Imorgon åker jag in till Norrköping för sista gången innan pappa och jag drar oss mot Arlanda på tisdag kväll. Jag ska träffa Camilla, Alexandra, David, mormor och morfar och även säga hejdå till kollegorna på Ica. Oj oj, känslomässigt jobbig dag blir det iallafall.


But maybe absence does makes the heart grow fonder?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0