The boys will be back in town

Igår hade jag en liten samling av vänner hemma hos mig, för att säga hejdå till folk ordentligt innan jag åker. Visserligen kommer jag att träffa hälften av de som var här ytterligare gånger innan jag åker, men det var jättefint att ha alla här. Det blev hockeyspelande och musiklyssnande och även Eclipse visades (som fick vissa att må lite illa....). Det var en supertrevlig kväll hursomhelst och jag är så glad att jag har så fina vänner.



Å andra sidan så fattar man hur mycket man älskar sitt hem - tryggheten, kärleken, vänskapen. De senaste månaderna har varit jättebra även om jag inte gått i skolan. Jobbet har gått framåt och att imorgon blir min sista på länge på Ica känns minst sagt skumt. Jag säger hej då till mitt liv, temporärt. Och jag förstår nu hur mycket jag kommer att sakna det.

Men så kommer the upside of things: sol, bad, engelska, en alldeles underbar stad och fräna nya människor. Det återstår att se hur allt det här slutar, men förhoppningsvis finns allting kvar här när jag kommer hem. 

There is no home like the one you've got
'cause that home belongs to you
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0