All is well in the world

Egyptens Mubarack har avgått, demokratin har segrat ännu en gång. Peter Forsberg har gjort comeback i NHL och inte skadat sig, han var bäst på isen läste jag. Och ikväll/inatt är det Melodifestival hemma i Sverige och bara fyra veckor kvar tills vi åker till Nya Zeeland. All is well in the world, på ett ungefär iallafall.

Igår var vi ute i city och levde loppan, jag, Fredrika och Linnea. Först gick vi till mitt jobb och satt och drack lite after hours, vi sjöng nationalsången för mina två kollegor och hade allmänt trevligt. Vi gick till The Ivy och smög oss in utan att betala, de har ingen koll alls där alltså. Tur att vi inte betalade för det var fasen inte värt 20 dollar. Wannabees, backslicks, highheels och miniturkar i 30-årsåldern som "frestar" med tajta brallor och rosa skjortor. Nejtack, vi håller oss till våra roliga backpackerställen och kanske The Gaff som vi ska premiärbesöka nästa vecka. Det var dock roligt att få åka gratis taxi till Sidebar och en kycklingwrap satt gott mitt i natten på Maccas.




Idag har det åskat, regnat, blåst och varit mulet. Jag gick upp vid tolv och städade köket, duschade och gick till Broadway för att jag på något sätt har börjat få kaffesug på morgonen. Gloria Jeans capuccino var dock inte ens nära min egengjorda på jobbet som dessutom är gratis, och en bagel med blåbärssmak rekommenderas INTE om ni någon gång skulle fundera på att köpa en sån. Hittade ett fint halsband och ett fint linne iallafall för 10 dollar (70 kronor) och det kändes himla värt idag. Lite jordnötter fick jag lust att köpa också till min filmkväll som jag ska ha sen, Australia tänkte jag se (nu när jag ändå är här liksom haha).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0