Att vara eller inte vara

Tillbaka till svenska i denna blogg, trots att jag enligt Google analytics (som Fredrika introducerade mig till i förra veckan) har besökare både i Sverige och Norge men också England, Australien och Brasilien (?!). Har haft en underbar fredag-lördag-söndag där jag jobbat, hängt med fina vänner (som verkligen kommer saknas när man åker härifrån) och njutit av att det för en gångs skull är "normal" Australien-värme; alltså visst, mycket mycket varmare än i Sverige men ändå inte dödsvarmt; och heller inte så regnigt och kallt som det kan vara hemma på sommaren/hösten/våren (typ året runt alltså...).

I fredags kom Linus hit tidigt, och senare på dagen så kom även Jakob ner från att ha jobbat i en månad på druvplockeri. Vår lilla svennegrupp som ska till Nya Zeeland har träffats för första gången och det blir en intressant resa till grannlandet, speciellt som vi ska spendera mycket tid med varandra på en buss. Vi har en rätt mega-major-enorm jargong i vår grupp har jag märkt. Och så undrar jag, hur ändlös kan en diskussion om tv-spel egentligen bli?




Gick en sväng med norrköpingsborna och så vår fina Maja igår kväll, mycket mysigt, och idag åkte vi till Bondi beach. Underbart med lite sol efter en vecka med regn. Hur tokigt det är låter så kände jag mig blek innan idag, hmm. Nu är det dags att sova. Imorgon är det en ny vecka och sen en till och sedan är vi på veckan då vi åker till Auckland.

Tiden går fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0