Cravings in 41 degrees

Jag har kommit på att jag fullkomligt älskar sushi. Har provat denna underbara japanska rätt hemma men det är först nu i Sydneyvärmen som en tallrik med kalla sushirullar blivit det godaste jag vet till lunch. Jag ska få alla att prova sushi och har redan börjat med Fredrika och lyckats vända henne från skeptiker till entusiast. Underbart. Är dock lite sur över att det inte finns lika mycket sushi hemma och att det dessutom är dubbelt så dyrt. Och här finns det mycket mer att välja mellan, nam nam....

Igår var det fredag och jobbveckan avslutades med att först vara ute med en på jobbet i tre timmar, för att sedan dra mig hem och sedan ner till stan igen för att hänga med Daniel från Umeå som vi träffade i onsdags på Side bar. Vi pratade om allt möjligt och klockan sprang iväg till 01 när vi satte oss på KFC och åt kycklingvingar, gott. Hemma vid 02, men det betyder inte att man kan sova. Inatt låg jag vaken till 5.30 och kunde inte sova på grund av att det var 30 grader varmt och det inte alls finns något som kallas "kallt vatten ur kranen" klockan 4 på morgonen. Bengalen låg och vred sig i sängen och suckade något i stil med "fuuuck it's hot". Vet inte riktigt om han var medveten om min närvaro i köket/vardagsrummet när jag skulle dricka vatten, men han somnade nog så småningom. Han har nämligen sovit till nu, halv fem på eftermiddagen. Rolig snubbe.



Men, det är hela 41 grader ute idag. GALET VARMT. Jag har aldrig varit med om en liknande värme förut. Fredrika hade stått i rummet och fönstret hade varit öppet, en vindpust hade kommit utifrån och den var så varm att hon började undra om hon lämnat plattången på. Men icke, liknande bastuvärme är det här. Jag gick till bassängen i parken igen men det var för varmt för att existera där. Skönt i vattnet men tortyr att ligga i solen. Gick och köpte en kall isjuice med frukt i, kallad Boost juice, på Broadway för hela 45 kr, inte billigt men SÅ gott och SÅ svalkande. Lite sushi satt gott efter det hemma och nu är jag redo för en kväll ute med tjejerna från jobbet. Kommer väl svettas kan jag tänka mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0