Hett

Det är så varmt. Det är så varmt. Det är så varmt!!! Konstigt att gå hem från jobbet halv nio på kvällen och känna sig så svettig av att gå att man skulle slänga sig i närmaste isvak om det gick. Helt ärligt skulle jag det, jag har aldrig i mitt liv svettats på grund av varmt väder så mycket - sammantaget - som jag gjort när jag varit här under 3 månader. Jäklar alltså.

Jobbet rullar på (fick 11 dollar i dricks idag, wuhu!) och imorgon är det dags att göra promotion för cluben innan jag och chefen ska på kaffekurs. Lite udda att jag får en baristakurs helt gratis, men tydligen tycker han att jag är bra på det jag gör, till och med så mycket att han vill att jag stannar och jobbar och inte åker hem. De för någon form av kampanj nu och försöker övertala mig om hur bra Australien är och att jag borde stanna. Men de vet nog att home is where your heart is, och även om jag skulle vilja klona mig själv och leva på två ställen samtidigt så skulle jag välja alla människor hemma först, anytime. Fast jag trivs just sjukligt jättebra på stället, inget snack om saken...

På tal om Sweden vs. Australia så sa Greg att ABBA är världens bästa band genom tiderna. Man känner sig faktiskt lite stolt då.

Och ännu ett resmål riskerar att bli uteslutet ur planen. Södra Queensland med Brisbane är fortfarande halvt översvämmat när nu Cairns ska få sitt av en fet orkan. Vafan..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0