Jag har en ficklampa, du har ingenting

Det är en glad tjej som sitter framför datorn just nu. Vaknade skapligt utvilad klockan 9 och begav mig till jobbet innan det började regna igen (nämnde jag förresten att jag har lärt bengalen att laga havregrynsgröt..?!). Igår fick jag nämligen springa i regnet till jobbet vilket resulterade att min älskade Puma-väska gick sönder totalt i blixtlåset (efter viss misshandel, medger jag) och alltså fick jag lov att erkänna för mig själv att min väskvän sedan 3 år tillbaka skulle kastas. Väldigt bra väska det där. Köpte istället en för 29 dollar på Strandbags (och man kan ju tro att de ska sälja väskor man ska ha till stranden - så tänkte jag iallafall, tills jag insåg att just det; ordet "strand" betyder ju inte "strand" i engelskan. Det heter ju för sjuttsingen "beach"! Jösses), för jag behöver ju faktiskt en att ha mina jobbkläder i. Nöjd med det köptet, lite impulsaktigt.

Och betedde jag mig som en shopaholic igår med mitt väskköp så är det inget mot idag. Efter jobbet gick jag nerför George street på jakt efter en Aussie-hood. Visste precis vad jag ville ha, och visst hittade jag en supermysig grå i en souvenirshop. Visserligen 75 dollar i superfin kvalité, men jag har ju tänkt att ha den i några år också :) ni anar inte hur mysig den är! Ska kura ihop mig i den i vinter när alla aussies härnere har sommar och tänka på allt fint.

Vidare drog jag till en jeansaffär och hittade ett par svarta Riders-jeans (dotterbolag till Lee som bara finns att köpa i Aussie och USA, tydligen) som jag trodde skulle gå på 109 dollar men som i kassan blev till 59 dollar. Det är en helt underbar känsla att få rabatt i kassan som man inte ens visste att man skulle få haha. Fina är jeansen också och de kommer nog väl tillhands på NZ, och självklart hemma i kylan sen :) Sen så gick jag till en Converseaffär bara för att hitta ett par gråa för 50 dollar. Taget, direkt.
Anledningen till denna enorma shopping - som till summan sett är utöver det vanliga när det gäller mig - är att jag kände att mina 10 timmar extra på Castlereagh de senaste två dagarna (som jag fick lön för idag, hurra) var värda att njutas av såhär i efterhand. Och på tal om jobbet fick jag en snygg VB-t-shirt idag, den ska bäras med stolthet hemma i Sverige!

Tog en bild på mig i mina nya Converse och i mina second hand-Levi's jag inhandlade förra veckan. Gillar möjligheterna till shopping härnere...



Förutom shoppingen så njöt jag av sushi i parken idag igen. Man får alltså 8 bitar sushi (min favorit California rolls, yum!) för 6 dollar, runt 42 svenska kronor. Hemma kostar samma sak, som säkert inte är lika gott, 70 kronor (10 dollars). Jag har bestämt mig för att käka sushi varenda dag nu tills vi åker. Vilket förresten bara är 15 dagar.

Nu ska det ses på How I Met Your Mother och sedan ska jag ge Black Swan ett försök. Fredrika får ju gärna komma hem snart om hon vill joina mig att se den, kvinnan har varit borta sedan tidigt imorse och bakat IKEA-korvbröd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0