Kontraster

Vrider mig i ångest idag efter att jag igår lyckades orsaka 200 dollar i böter för mig och Linus, 100 dollar var. Skulle köpa bussresa och eftersom Fredrika kunnat åka på studentpris i 3 månader tänkte jag att "jomen det borde väl fungera", så när vi blir frågade om vi ska ha studentpris så blir det det. Självklart kommer kontrollanter på bussen och vill att vi ska visa legitimation. Vi får inte köpa för studentpris - det är bara till för australiensiska medborgare - och trots att vi är dumma svenskar (iallafall jag) så går det inte att smita. Tycker det var mitt fel och vill betala bådas, men nejnej, killar kan själva... Jakob hade köpt rätt och satt tyst större delen av färden som tog en timme ut till stranden. Men nu betalar vi bötern på måndag och går vidare och så konstaterar vi ännu en gång, man ska aldrig säga aldrig! Och köp för guds skull alltid rätt när ni åker på bussar, tåg och annan kollektivtrafik. Suck. Och förlåt igen Linus!

Har trots incidenten på bussen haft en trevlig helg med födelsedagsfirande, sol, bad, god mat, film och allmänt häng. Vi flyttar ut härifrån om två veckor och har redan betalat sista hyran, så nu bryr vi oss inte riktigt om vad bengalen tycker längre. Om han inte tycker om att Jakob och Linus kommer hit, then fine, du slipper det om två veckor. Han för verkligen ett tyst kallt krig mot oss och det ska bli skönt att slippa att bo med honom någon längre tid. Anyway, jag har det riktigt skoj med mina aussievänner och ser fram emot två månader till med det här folket.




Fredrika är uppe och ska till ett jobb på en festival idag och tjäna in lite cash. Jag har vaknat till och satte faktiskt på Melodifestivalen för att jag känner en tjej som sjöng i Love Generation (rösta gärna på dem i Andra Chansen-omgången!). Det kändes lite speciellt att sitta klockan 7 på morgonkvisten och kolla på svensk tv-tradition från andra sidan jorden. Jag saknade mina vänner, chips, läsk, godis och framförallt den obligatoriska Melodifestivals-maten: TACOS! Har inte ätit tacos sen jag drog. Gah, snälla mamma, vi äter det när jag kommit hem? Jag kommer för alltid att vara en Melodifestivals-älskare, verkligen inte för musikens skull men för att det är ett fenomen jag är helt fascinerad av. Halva Sveriges befolkning sitter och kollar på samma tv-program 6 lördagskvällar i rad och på något sätt är det som sagt en tradition. Att sitta och diskutera vad som är dåligt och vad som är bra med sina vänner en mysig lördagkväll, när det är kallt ute men varmt inne, speciellt när man har vänner som är som t.ex. Love Bengtsson som blir jätte-engagerad trots att han "hatar Melodifestivalen" - det är något jag insett att man saknar lite. Nej, nu blir det inget med Melodifestival för mig för vi drar och gör roligare saker istället. Fast kul att se det.




Nu dags att sova 2 timmar till innan vi åker till Blue Mountains. Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0