Med varje hjärtslag

Man får inte mycket sömn här nere i Aussieland såhär års. När vi kom hit i november blev vi faktiskt lite besvikna på värmen som skulle råda och tyckte att tre regniga dagar på en vecka inte riktigt stämde in med bilden vi hade av vårt resmål. Men 3 månader senare kan jag säga att vi skulle uppskattat de kyliga dagarna där, för det är galet hur varmt det är just nu. Till och med den rätt konstiga bengalen som kommer från ett varmt Asienland säger att värmen är för mycket för honom. Och vi är svenskar! Februay hits us with a hot bang. Och jag förstår inte hur Jakob ens utstår värmen som måste vara i Hunter Valley just nu. Men nog om fuktighet och värme. Vi har stränder att åka till på helgerna, heh.

Det var roligt att jobba idag, men jäklar så sur man blir när man är i-lands-ig och klagar på hur sjutton AC'n kan gå sönder mitt under lunchruschen. Det blev imma på kylskåpen i baren ("condensation", tog ett tag innan jag rättade mig själv från att säga "the imm"...) och det som redan är 45-gradig värme i köket blev några grader ännu varmare. För övrigt var det det näst sista passet som jag och min "barfamilj" hade ihop, Greg och Luke som jag jobbade med allra mest i början splittras lite nu när jag är i köket och Luke bara ska jobba kvällar på grund av plugget. Och jag är ju sån där jobbig människa som fäster mig vid personer så jag ska ge dem lite godis imorgon som ett fint litet avslut.

Jag köpte nämligen Bilar och Marianne i Svenska kyrkan idag, efter att vi var och spelade brännboll. Det var riktigt kul att träffa lite svenskar igen och springa sig dyngsvett i en hundrastgård (hundarna betedde sig stundtals som att de var höga på crack haha). Vi använde dock inget bra svenskt vanligt brännbollsträ utan fick använda ett cricket-bat som väger bly. Min arm mår inte så bra nu, men det var definitivt en bra torsdagskväll. Fredrika är ute med Maja en sväng nu här på hörnet av Broadway men jag är seriöst sjukligt trött av värmen så jag ska försöka sova här snart.

Och så är det fredag imorgon, jobbar till halv fem och efter det ska vi och Daniel som vi träffade igår gå ut och ta en eller två öl i Sydneycity. Det är så gott med kall öl när det är varmt ute, jag trodde aldrig för mitt liv att jag skulle tycka att det är gott, men men!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0