My heart is refusing me

Det har varit lite dåligt med bloggandet, ja. Och jag är ledsen för det, ja. Men livet i Sydney as I know it tar slut om en sisodär tre veckor och jag ska göra det mesta av dem nu. Det börjar med att gå upp tidigt och möta nästa svensk att ta australisk mark under sina fötter, innan det bär av till jobbet och senare på kvällen en utgång till The Gaff. Men med tanke på att vi ska till en av mina kollegor på lördag kväll och att jag börjar jobba vid lunch på lördag blir det nog inte så sent kanske kanske nästan.

Nu har det börjat bli varmt igen, förmodligen på grund av det stundande åskovädret. Humidity goes high, Johanna får inte sova och det är allmänt kladdigt mest hela tiden. Tur att jag jobbar i närvaron av AC på jobbet, puh. Även om det är dundermegatråkigt att sitta i receptionen och säga "Hihowareyou" och "Seeyalater" i sju timmar.

Var hos frisören idag och klippte mig, gick på 35 dollar (220 kr) men hon som klippte mig var riktigt duktig och jag fick håret tvättat, plattat och allt annat, så jag gav henne till och med 5 dollar i dricks efteråt. Och sushirolls, 3 för 5 dollar, det njuter jag av medan jag kan.

Lite förkyld är jag också. Men nu känner jag att det är ett väldigt abrupt och kort blogginlägg här så lika bra att göra det jag ska, dvs. lägga mig. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0