Setting forth

Idag har dagen på jobbet flutit på jättebra och allt har löst sig och allt jag pratade om igår kan ni glömma. Rättvisan segrar och saker och ting är som det brukar vara. Glad Johanna.

Jag blev dock inte så glad när busschauffören för linje 422 lurar mig till att stå och vänta en kvart i duggregn och blåst på en buss som jag ändå inte kan åka med, för den tar bara förbetalt, vilken busschauffören innan sa att den gjorde. Arg Johanna. Väldigt arg.

Åkte så småningom till Newtown efter jobbet och gick runt bland alla underbart fina butiker som finns där. If I had a million dollars, säger jag bara! Är grymt sugen på tygpåse och linne från ett speciellt ställe, kommer inte ihåg vad det heter med vet att de brukar ha ett stånd på Bondi market på söndagar. Får köpa när jag har råd. Jag gick också in på Vinnies i Newtown som är som ett litet mini-Myrorna eller pytte-Beyond Retro. Fanns mycket att gå igenom och jag hittade till slut en superfin klänning för tio dollar från Sportsgirl som jag kan tänka mig har kostat säkert 50 dollar innan. Fint skick. Glad Johanna. Igen.

Nu har jag sett den fina filmen I rymden finns inga känslor och blivit sådär magiskt varmt inombords. Så himla bra, och jag som gjorde ett arbete om Aspbergers i psykologin i trean kände lite extra för Simon. Fin film, se den!

I Sydney är det inte direkt varmt just nu, frös faktiskt lite idag haha. Så jag har inte gjort så mycket mer idag - min ekonomi som jag håller rätt hårt på fram tills nästa vecka tillåter inte att joina Fredrika och Linnea på tacos, skulle bara snyltat av dem så det är lika bra att stanna hemma. Har nog aldrig varit utan tacos såhär länge, ever. Tacokväll när jag kommer hem, you bet!

Har för övrigt surfat runt som en liten kaffenörd på Blocket och letat espressomaskiner... Jag har blivit kaffetokig. Tycker det är så gott med capuccino så det finns inte. Nu när jag dessutom har espressomaskinskills så måste jag ju hålla dem vid liv, och nu har jag kontaktat två pers om att köpa just espressomaskin. Hoppas jag kan köpa en på distans att ha när jag kommer hem, vore fint. Pappa blir nog glad, och mina kaffedrickande vänner också.

Dags att sussa sött - imorgon ska jag börja kl 8 och jobba i receptionen på jobbet. Galet utmanande kan jag säga, inte en lätt grej att svara i telefonen och processa medlemskap och så vidare. Men det går, det gör det. Säger vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0