Extra

Ikväll var det så dags att igen dra mig mot Fingerfood Company's lokaler borta i Redfern för ännu ett cateringjobb på lördagskvällen. Gjorde ett litet jobb med chefen Caryn för någon månad sedan som var sjukt annorlunda från det ikväll. Dels var vi 7-8 pers och de flesta hade som jag bara jobbat en gång tidigare, dels så var det ungefär 100 pers på den här festen jämfört med 25 på förra. Sjukt mycket mat, sjukt mycket dricka. Men också väldigt kul! Uppgifterna består av fritering av olika typer av fingerfood, till exempel dim sims, kycklingbollar och - till min förvåning - Swedish meatballs från Findus! Friterade! Gudars vad det högg till i min svenska själ att se köttbullar friteras... Hursomhelst, förutom det ingår det även att plocka upp glas och skräp från folk och gå runt med mat och servera, även ta bort kapsyler på öl och kolla så det finns is i alla buckets med dricka. Inte rocket science, och det var jäkligt bra stämning på festen - fulla australiensare är alltid kul! Måste dock ringa de som betalar ut lönen för har inte fått lön från förra gången jag jobbade och jag tror inte de vet vad mina bankuppgifter är. Skönt att få lite extra eftersom jag fått mindre tider på cluben. Och det är skoj!




Idag har jag och Maja varit på stranden också, sjuktlig varmt är det och solen tar verkligen när man är ute mitt på dagen. Vi åkte till Bronte beach för att variera oss och det var en liten men mysig strand. Föredrar fortfarande Maroubra bland de stränder som finns i södra Sydney, men det var superfint idag också. Jag och Katrineholmskan är rörande överens om livet, speciellt efter vår upplevelse tillsammans på Qantas flight 32 från Singapore till Sydney på resan hit. Inte något man glömmer i första taget och som kräver bearbetning. Hursomhelst jättefin dag och nu känner jag mig lite brunare/att jag iallafall har mer färg. Blir att sola lite imorgon också, but dont worry - jag kör med 30+, hela tiden.

Igår kväll var vi ute med gänget med norrmän, danskar och svenskar som jobbar på Luna Park, eller som i mitt fall, känner folk som jobbar där. Drog först till en norrman som bor med fransmän nära Alexandria och umgicks, innan vi random gick till George street för att dra till med en utgång. Det blev Side bar med gratis entré för oss som har en rätt tajt budget hehe. Väl därinne är det HYPERVARMT och man svettas sönder, men vi dansar ändå i ring och får helt okända människor att dansa med oss. Fick till och med kramp i benet så mycket som jag dansade. Jag, Linnea och Jakob går hem vid 02 och käkar Maccas på vägen hem, en McChicken satt fint kan jag lova!

Nu blev det lite omvänd ordning på berättandet av mitt senaste dygn, men för att göra en lång story kort: bra helg!

Imorgon är det söndag och den ska spenderas i solen, hur vet jag inte riktigt än men det löser vi. I parken här bredvid har de en bassäng där man kan simma.... undrar om den är öppen och om man kan bada lite där imorgon kanske? Simma skulle sitta fint, blir inte mycket av den varan i havet med dessa strömmar.

Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0