Illa

Nu har jag äntligen blivit frisk från influensan, är knappt snorig längre och har fått tillbaka matlusten. Men, istället har jag fått en hemsk reaktion på medicinen Amoxycillin som är en antibiotika jag tog mot influensan. Slutade ta dem i tisdags och fick utslag under tisdagsnatten. Gick till läkaren igår (torsdag) och fick ännu ett recept på piller, den här gången Prednisone som jag hört nämnas otaliga gånger i House. Förhoppningsvis ska det här hjälpa och göra mig frisk både på insidan och utsidan, så att jag kan njuta av att vara här i Sydney igen! Med dessa utslag kan jag ju inte vara ute i solen till exempel, annars kan det bli hemska ärr :( Håll tummarna för att tabletterna funkar, jag har såna här utslag över hela kroppen, till och med fötterna...



Hursomhelst, jag har börjat jobba igen och det känns faktiskt jättebra. Alla är så snälla på jobbet, och jag får ibland gratismat, som igår när jag fick asgod lasagne och en 1,5 liter Dry ginger ale-läsk - bara sådär. Fint! Gillar att jag har onsdagarna lediga nu också, får jobba 20 timmar i veckan och det klarar jag mig bra på. Kommer nog få jobba uppåt 30 timmar snart igen men nu känns det bra med lite ledigt. Bara jag kan sluta ha utslag hehe.

Och så är det den 14 januari idag och det är mindre ån åtta veckor kvar tills vi åker till Nya Zeeland. Jag, Fredrika, Jakob samt Linus och David (?) kommer åka dit ungefär den 10 mars och stanna i 16 dagar på The Magic Bus-turen. Man åker med ett företag som fixar boende och transport både på Nordön och Sydön. I like, kommer kosta 5000 kr och då har man mycket tillgodo på mat och upplevelser. Efter den resan som kommer svischa förbi har vi en månad och en vecka i Australien att göra vad vi vill med - känns inte helt fel!

Nä, nu är det dags att klä på sig jobbkläder, dra på sig smink så att man inte ser helt farlig ut med dessa utslag och bege mig mot jobbet i den fuktiga soliga värmen. Hade lätt åkt till stranden efter jobbet, men, får stanna inne och läsa eller nåt sen.

Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0