Just for tonight darling

Måste säga att det verkligen går upp och ner på jobbet. Ena dagen är det så jobbigt och stressigt att jag tror att jag ska svimma, och så tror jag att jag ska få mindre timmar. Andra dagar - som denna - går allting som smort och även om det är stressigt så är det trevligt att jobba. Och så får jag höra att de inte vill att jag ska åka hem. De vill ha kvar mig, "good worker", kommer sakna mig när jag åker säger dom. Chefen sa att jag ska få mer timmar, får se hur det faktiskt blir med det. Men gudars, jag gillar verkligen det där stället. Tänk att det skulle bli så. Nu behöver ni inte vara oroliga, för hem kommer jag definitivt den 7 maj. Men en del av mig kan inte sluta fundera på hur det skulle vara om jag faktiskt ville stanna kvar här, på obestämd tid. Jag har för mycket hemma som jag älskar och saknar så det skulle inte funka alls för mig. Och plugga vill jag, är überpepp på det ju. Men ändå. Kul att känna sig uppskattad hursomhelst.

Jag har belönat mig själv med lite shopping de senaste två dagarna. Först igår på Australia day så hittade jag en jättefin klänning nersatt från 89 dollar (640 kr) till 25 dollar (175 kr). Sedan hittade jag en klänning för 15 dollar idag som också var nersatt, från 40 dollar. Byxor som ska användas på NZ nersatt från 70 dollar till 10 på Supré, finfint. Och det bästa av allt var ändå att jag hittade gudomliga träskor för bara 5 dollar i en outlet på Market city. De hade kostat 50 dollar innan, men kostade alltså bara så lite nu - looooove it! Sist men inte minst - mina fräcka vita solisar som bara kostade 2 dollar (14 kr)... haha, herregud, är det rea här så är det verkligen rea.





Välgörenhetsvatten!


Känner mig som värsta fashionistan men vet att det finns flickor som läser bloggen som också gillar kläder :) Nu får det dock vara nog ett tag, ska spara spara spara nu. Å andra sidan behöver jag ju knappast köpa så mycket kläder hemma i sommar... fast kommer frysa en del känner jag redan nu. Burr.

Har fått veta hur det känns att ha bränt sig riktigt illa - det var inte så farligt egentligen, men jag hade missat att smörja in mig i söndags på en 3-centimetersarea ungefär, ovanför mina "tvillingar" så att säga. Har sett att det varit rött och kliat utav bara helsicke, men idag märkte jag en massa småblåsor också. Fick peela bort huden och nu ser det ut som att jag har vitiligo. Blir nog bättre, är bara rätt och illa just nu. Men jag skämtar verkligen inte när jag säger att solen är stark. Gaaaalet stark.

Nu ska jag tydligen gå till en norsk och joina Fredrikas kollegor här på torsdagskvällen. Imorgon ska jag på något sätt vinna tillbaka de 4 öl jag är skyldig Luke sen biljardförlusten för två veckor sedan. Hm, pingis? Bowling? Det löser sig!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Sara

Snyggt med träskor! Funderar också på att skaffa mig ett par till i sommar:)

2011-01-28 @ 22:50:55
URL: http://lovingvintage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0