Look outside

Igår, efter min kära 34-timmarsperiod av att vara vaken, så sov jag 13 timmar. Den bästa sömnen jag ahr fått sedna jag kom till Sydney; förutom att jag var dundertrött så har det dessutom bara varit runt 45% fuktighet här. Hemma i Sverige får vi ungefär så mycket fuktighet under några varma dagar varje sommar, så för mig var det som att sova i svenskt sommarväder = mycket bra för skönhetssömnen. Vaknade vid halv elva och bestämde med Maja att åka till stranden. Coogee blev det, smackat med folk. 2 timmar i solen räcker (jag fick färg på benen, wow) och sedan är man helt slut av den stekande solen.

Tänkte visa bilder från här hemma i lägenheten. Det är faktiskt riktigt bra här, jämfört med vad jag har sett (Jakobs mögellägenhet till exempel). 170 dollar i veckan är ungefär det man får räkna med för ett centralt boende om man delar rum och vill ha det någolunda fräscht. Visserligen fick vi sanera köket när vi flyttade in men ju längre vi bor här desto bättre tycker vi att det är.


Vardagsrummet (vårt rum ligger till vänster)


Badrummet, helt ok alltså!


Köket som vi sanerade. (Men nu jävlar tycker hon att vi är dåliga som inte städar..?)


Tänkte dra ut på en liten promenad här alldeles strax, vet inte riktigt varför men att promenera känns för mig alldeles underbart när man har musik i öronen och ett bra väder. Idag är det verkligen gå-väder så jag tänker nog gå bort till Botanic Gardens igen och filosofiera om världen och allt annat.

Bara 6 veckor kvar här i Sydney nu förresten! Känns faktiskt både bra och riktigt konstigt. Bra att resa vidare men konstigt att veta att man ska lämna jobbet om så kort tid och inte veta om man någonsin kommer komma tillbaka. Skumt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0