And so this is Christmas

Just nu sitter jag, Fredrika och Jakob med ett tänt ljus i kineslägenheten och har tagit oss en julfika. Men inga lussebullar, ingen ischoklad eller knäck här inte - det blev muffins, mörk choklad och chocolate chip cookies. Lite lingonlukt kommer från ljuset, helt okej. Inte som hemma, men lite julkänsla, jo.

Idag har jag jobbat från 11 till 16, efter det bjöd jag kollegorna på jobbet på lite av mina köttbullar, they liked it! Luke slutade vid fem och han hade lovat mig att följa med och åka skridskor, så det gjorde vi. Tåget till MacQuarie shoppingcenter tog 35 minuter och sedan uppenbarade sig en stor fin isrink, mitt bland McDonalds och andra food courts där nere. Helt insane att man kunde sitta på Maccas och se ner på folk som åkte skridskor. Det kostade hemska 20 dollar för att gå in och hyra skridskor - och då var skridskorna verkligen urnötta och sämst haha - men det var sååå värt det! Jag lärde en duktig Luke hur man gör hockeystopp och jag blev fan impad av hur en aussie kunde åka skridskor. Jag var mest rädd för att åka på alla asiater som höll sig som klister vid sargkanten.




Min kameras batteri la av efter att ha tagit en suddig bild. Men Maccas-loggan syns!


Efter det åt jag en chicken teriyaki sushi roll - så j-a gott! - och jag och Luke tog tåget hem till centralen. Som alla andra aussies är en öl obligatorisk på kvällen, så han bjöd mig på en och vi pratade om hundar, snö, skidåkning och arkitektur. En mycket trevlig kväll med min australiensiska polare :)

Gick till Coles och köpte groceries, träffade mina två svenskar Fredrika och Jakob, sedna gick vi hem och nu har vi suttit här i någon timme eller två. Om 9 minuter är det julafton i Sydney.

Jag saknar alla er därhemma som sjuttsingen. Imorgon ringer jag vissa av er och stör på julmorgonen. Bara så ni vet! Pusspuss! Och god jul! :)

Kommentarer
Postat av: Åza

God jul underbara människa. Det hörs att du trivs. Visst är det värt det! Kanske det är en annorlunda jul för dej i år, men det är också en du kommer prata om även när du fyllt 50! Var så säker. En julpuss till dej och hoppas du får nåt roligt i paket.

2010-12-23 @ 22:11:08
URL: http://z-magi.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0