Do you reckon?

Snacka om att jag var trött imorse när Responsible Conduct of Gambling satte igång kl 9. Fem timmar och några raster senare fick jag pappret jag betalat närmare 500 kronor för att få och nu kan jag helt lagligt göra payouts på jobbet. Känner mig som en tillgång minsann, alltid roligt. Blir nice att kunna skriva det på mitt svenska CV sedan också, både RSA- och RCG-certifikat.



Fredrika är iväg på Luna Park så jag är ensam hemma någon timme till här. Var efter kursen en sväng på stan, och gick förbi Market City som jag inte varit på än (ligger precis bredvid Chinatown bredvid George Street) och gudars vad stort det är! Gick runt lite random och tänkte att jag skulle titta efter skor, när jag såg att de sålde ut skorna jag velat ha på Glue för bara 30 dollar (210 kr). På Glue kotade de 70 dollar, så ni förstår ju att jag kände mig grym som väntade med det köpet tills idag. En klänning för 10 dollar på Cotton On's "rea-affär" så har jag en ny outfit :)




Om någon förresten planerar att köpa Converse inom en snar framtid så kanske ni är sugna på att få ett par till while you're at it? Converse-affären har 2 par för 80 dollar nu (2 par för 560 kronor alltså) och det skulle gå på ungefär 300 kr att skicka hem. Så säg till om det vore något, ett par ehmma brukar ju gå på 700 kronor... Funderar på att köpa 2 par, kanske nästa vecka när lönen kommer, och sedan lägga i den extra resväskan vi ska checka in den 6 maj. Oh well, vi får se.

På tisdag händer mycket! Fredrika fyller år och Jakob landar i Sydney! Jag ska faktiskt gå och titta på lägenhet ett kvarter bort imorgon vid halv två, och ser den bra ut kanske det är ett bra val för oss tre/fyra/fem? Sydney är spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0