Go ahead

Sitter i mitt och Fredrikas sjukligt stökiga rum och är alldeles galet trött. Veckan på jobbet har gått jättefort och nu är det äntligen helg och jag börjar inte jobba förrän kl 18 på måndag då det är President's dinner på jobbet. Det kommer nog bli en intressant och förhoppningsvis lyckad kväll, vill inte göra misstag när clubens höghuvuden ska få mat. Hm.

Igår var jag på norra sidan av Sydney för första gången. Jag träffade en väldigt fin Ben på krogen i lördags  och igår var jag och Fredrika med honom och hans kompisar, först på en bar med lite biljardspelande, en taxifärd senare var vi på en annan bar och sedan hamnade vi till slut hemma hos hans kompis som bor i ett stort tomt hus, lite stereotypical young aussie sådär. Vi åt sausagerolls med ketchup och Fredrika och jag visade/spelade upp vad svensk musik är. Vet inte riktigt om vi värvade några fans på den fronten men roligt var det iallafall! Fick skjuts hem och nu känns det som att vi på riktigt har fått aussievänner här i storstaden :)

I helgen har jag inte så mycket planerat förutom min RCG(Responsible Conduct of Gambling)-kurs imorgon som börjar kl 9 på förmiddagen och slutar kring halv tre. Eftersom vädret ska bli kasst (=inte sol) så blir det nog ingen strand, utan jag ska snarare leta lägenheter. Vi har börjat fundera på att flytta in till en furnished lägenhet nu när Jakob kommer och vi förhoppningsvis kan hitta en eller två till att dela lägenhet med. 2 bedroom apartment vore nice!

Tänkte mest uppdatera, nu ska jag se Braveheart som en på jobbet lånade ut till mig.

Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0