Magic travellers

När man som bäst är inne i Nya Zeeland-planerna och när vår lilla grupp äntligen är samlad och man börjar längta efter att åka vidare, så händer det självklart samma sak med resten av våra framtida resmål. Moder Natur får för sig att säga "nej nu jävlar ska det förstöras lite extra bara för att Johanna och co ska dit", och det här gången drar hon till med en 6,3-jordbävning i stackars Christchurch, som står på listan bland ställen vi kommer att besöka med Magic Bus-turen i grannlandet. Hela dagen på jobbet har jag lyssnat och sett på nyheterna hur människor kommer blodiga ut ur gamla byggnader som stått sedan staden byggdes, men nu rasat, och hört att mer än 65 personer dog i skalvet. Man förstår nog inte riktigt magnituden av ett stort jordskalv - hela samhället slås i spillror, för att inte tala om alla liv som slås i spillror. Människor, jobb och bostäder - borta i ett ryck. Verkligen en tankeställare, återigen.

För att gå till det mer positiva så fick jag jobba över ikväll igen vilket ger mig ännu mer i lön imorgon (älskar att få lön en gång i veckan!). Jag ska försöka hitta en Australien-hoodtröja att ha med mig till Nya Zeeland - det är visst lite kallare där har jag hört - och sedan ska jag spara pengar till fredagen då en födelsedag ska firas.

Efter jobbet idag gick jag ner till Circular Quay, där Operahuset ligger, färjorna avgår, och där man får bäst view av Harbour Bridge - ett stort fartyg vid namn Queen Elizabeth hade dockat över natten och snacka om att båten var massiv. Jävlar i havet, eller kanske borde säga, ett jävligt stort fartyg i havet? Die Operahus var också fint på kvällen denna kalla Sydneytisdag. Bara 17 grader, burr. Fast det är iallafall 17 grader på rätt sida av nollan :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0