Good things and bad things

Imorse gick jag upp och Skypeade med min mamma innan jag rusade iväg till jobbet, hon fyllde 50 år och jag var inte hemma. Känns kasst men å andra sidan får man inte många chanser till Australien och hon vet att jag älskar henne no matter what. Grattis till min fina mamma iallafall! :)

På jobbet var det en galet stressig lunch eftersom vi var en person kort i baren - lilla jag fick springa mellan allt cappucinomakande och diskplockande till baren och ta betalt titt som tätt. Ingen rast, ingen ro. Men det är faktiskt när det är busy som det är som roligast! Tiden flyger iväg rätt fort och man träffar mycket folk. På fredagsluncherna brukar det ju vara lite mer yngre (30-50 ungefär, inte vara 60+) så det är kul. Har fått lite mindre tider nu, ungefär 20 i veckan jämfört med 25-30 som jag hade förut, och det beror på att de gör om organisationen på cluben. Dessutom har de stängt på söndagar numera och måste ge skift åt folk som jobbat då. Egentligen är det inte mycket pengar det handlar om (och jag borde lära mig att leva snålt inför studentlivet haha) men det känns trist att få jobba så mycket mindre. Jag tycker ju att det är roligt att jobba. Chefen vill att jag går Baristakurs som kostar 90 dollar... Då kan jag få mer skift i köket, säger han. Vet inte om det är värt det för bara 7 veckors jobb, men jag ska prata med honom på måndag. Imorgon ska jag jobba för Fingerfood Company igen och då får jag förhoppningsvis mina pengar från förra jobbtillfället också.

Slutade halv fem efter att ha gått i den stekande solen hem, jisses så varmt det kan bli! Nu sitter jag och väntar på att Fredrika ska komma hem så att vi kan planera för kvällen. Jakob åker till Hunter valley och plockar druvor på söndag och blir borta i mer än en månad, så det är dags att passa på med utgång nu innan han sticker. Imorgon förmiddag åker iallafall jag och Maja till stranden, vet ännu inte om Fredrika jobbar men det är sånt som märks. Jakob hänger säkert också på. Dags att bli lite mer brun tycker jag... har inte varit ute i solen ordentligt sedan mer än två veckor tillbaka. Förhoppningsvis klarar man sig utan att bli så bränd, bara brun istället :D

Och just det! Vi har bokat flyg till Nya Zeeland nu - den 12 mars åker jag, Fredrika, Linnea (som vi lärt känna här nere), Jakob och Linus till Auckland och åker med Magic Bus Tour genom hela landet :) Vi bokade allt på samma gång och kostade 5000 kr för 14 dagars resa och då ingår boende på hostel. Åker hem den 30 mars så vi får betala 4 nätter till därnere, men det ska bara bli finfint! Känns helt sjukt att det faktiskt ska bli av nu, lite overkligt. Och bara 7 veckor kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0