Me hearties Broadway

Jag gillar att allt i Sydney finns så nära tillhands. Iallafall så finns det mesta jäkligt nära där vi bor. Inom 300 meter hittar vi ett jättestort shoppingcenter där det finns bio, Ullaredsliknande K-mart, en stor Coles, alltialloaffärer och massor annat. Det finns nattklubb och bar precis på gatan här ovanför, busshållplatsen är nära (Centralen ligger väl 600 meter härifrån, inte långt) och sen så finns det en skapligt stor park med ett litet minibadställe också. Idag gjorde jag ett besök på detta lilla minibadhus som har en stor utomhusbassäng och en liten plaskbassäng för barnen. Det var rätt mycket folk så man fick inte kvadratkilometrar att sträcka ut sig på direkt, men det var najs. Jättevärt 5 dollar för att gå in och kunna bada hela kroppen. När man badar i havet är det liksom inte så mycket simning utan mest bara ett dopp och sedan gäller det att se upp för vågorna. Var alltså skönt med att kunna simma idag!



Gick en sväng till Coles och köpte lite nödvändigheter, bland annat 20 isglassar för 2,60 dollar som var goda att äta i värmen som rådde idag. Tar upp en hel del plats i vår lilla (LILLA) frys men återigen, värt det.

Har äntligen tagit bild inne på Broadway också, och tro mig, det är större än det ser ut. Fyra våningar och det är mycket MYCKET affärer på varje. Kanske den godaste buttered chicken jag ätit finns där också på the food court. Mmm....








Älskade Coles!


Nu lyssnar jag på sköna Eliza Doolittle, men ska avsluta mitt Solsidan-maraton med ett nytt avsnitt innan jag lägger mig. En ny vecka imorgon! Sedan är det snart februari, yaowza....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0